areawideautoglass.com

Panākumi ekonomiskas braukšanas konkursos

SIA “VTU Valmiera” autobusu vadītāji ekonomiskas braukšanas – transportlīdzekļa vadīšanas prasme, ietaupot degvielu – konkursos uzrādījuši labus rezultātus, turklāt Andrejs Demidočkins pārstāvēs uzņēmumu un Latviju finālbraucienos Čehijā oktobra sākumā.

Autobusu vadītāji Sergejs Smorodins un Edgars Zaķis piedalījās “Volvo Truck Latvia”, trasē dodoties ar kravas automobili, savukārt Andrejs Demidočkins, Gintis Iekļavs, Ģirts Roķis, Juris Ozols, Vadims Daņiļenko un Normunds Luters, kā arī SIA “VTU Valmiera” Transporta daļas vadītājs Guntis Kamzols bija “Iveco Bus Brand Service” organizēto autobusu vadīšanas mācību un sacensību dalībnieki.

Pārbaudījums abos konkursos notika reālā vidē pilsētas ielās, tāpēc lielu lomu spēlēja ne tikai braukšanas tehnika, bet arī spēja prognozēt satiksmi un luksoforu darbību. “Katra bremzēšana, straujāka braukšana, uzsākšana prasa papildu degvielas patēriņu. Rezultātu ietekmē arī apstāšanās pie luksofora sarkanās gaismas. Piemēram, man gadījās krustojums, kur “pazaudēju” degvielu, citādi rezultāts būtu bijis labāks,” atzina S.Smorodins. “Braucēja prasme vadīt transportlīdzekli lielā mērā ietekmē arī degvielas patēriņu. Tehnika ir jāiepazīst un atbilstoši jālieto, tad arī iespējams sasniegt labus rezultātus un ekonomēt degvielu,” skaidro E.Zaķis. Tam piekrita arī A.Demidočkins, norādot, ka “lai gan liela nozīme sacensībās bija veiksmei, arī ikdienā degvielas patēriņu var mazināt katrs transportlīdzekļa vadītājs. Ir jāizprot mašīna, tās elektronika, jāsaprot, kādas darbības “apēd” vairāk degvielas”.

S.Smorodins un E.Zaķis iepazina jaunākos kravas transportlīdzekļus un tehniskos risinājumus, izbaudot, kā ir vadīt automašīnu ar 600zs turbodīzeli, kuram atgāzu normas atbilst “Eiro 6”, ir divsajūgu “I-shift” ātrumkārba, adaptīvā kruīza kontrole, telemātikas sistēma, navigācija, elektriski regulējami sēdekļi, ādas sēdekļi, stūre un citi mūsdienu prasībām atbilstoši nodrošinājumi. “Dažas detaļas izlaižot, varētu domāt, ka runa ir par ļoti labas komplektācijas vieglo automašīnu. Arī vadīt bija ļoti viegli, ja vien patur prātā sastāva gabarītus un masu. Nebiju gatavs tam, ka sastāvs tik viegli ripo brīvgaitā. Kad pie krustojumiem bija jāsāk bremzēt, ātri vien sapratu, kad nekādi rekordi man šoreiz nesanāks, jo ieskrienos par daudz. Tad arī baudīju automašīnu un iespēju ar tādu izbraukt. Un tomēr, ja zinu, ka pēdējo reizi pie maģistrālā vilcēja stūres sēdēju pirms gadiem astoņiem, bet liela daļa pārējo konkursantu ar tādiem brauc ikdienā un cik no tiem vispār bija “autobusnieku”, tad arī mans rezultāts nemaz tik peļams nav. Bet nākamgad tomēr gribētos pamēģināt vēlreiz sacensties pašam ar sevi un rezultātu uzlabot. Lielie ražotāji jaunās tehnoloģijas izmēģina un “pieslīpē” kravas automašīnās, jo to ir vairāk un iespējamās nepilnības var ātrāk pamanīt, novērst. Bet autobusos tās parasti parādās vienu paaudzi vēlāk jau pārbaudītas un drošas. Jāpagaida!” norādīja E.Zaķis.

Savukārt pārējie ekonomiskas braukšanas konkursa dalībnieki trasē devās ar “Iveco Crossway” markas autobusu, ko SIA “VTU Valmiera” darbinieki un pasažieri jau iepazinuši, dodoties regulārajos starppilsētu braucienos. Dalībniekiem bija jāveic noteikta sacensību distance pa koplietošanas ceļiem Rīgā, cenšoties sasniegt iespējami zemāko degvielas patēriņu un iekļaujoties distances veikšanai atvēlētajā laikā.

SIA “VTU Valmiera” Transporta daļas vadītājs Guntis Kamzols: “Prieks par dalībniekiem, kuri pēc savas iniciatīvas nolēma startēt, pārbaudīt un uzlabot braukšanas prasmi. Transportlīdzekļa izprašana un līdz ar to arī spēja to vadīt ekonomiski ir svarīga arī mūsu uzņēmumā. Jau otro gadu organizējam saviem darbiniekiem teorētiskās un praktiskās periodiskās mācības, lai braucieni ar mūsu autobusiem būtu droši un ērti, kā arī tādējādi iepazīstinot ar tehniku un iespējām to izmantot saprātīgi. “Iveco Bus Brand Service” organizētās teorētiskās un praktiskās mācības, kā arī kļūdu analīze katram dalībniekam bija ļoti vērtīga. Cerams, ka dalībnieki spēs iegūtās zināšanas pielietot ikdienas darbā. Sacensību rezultātu lielā mērā ietekmēja spēja klausīties un pieņemt instruktoru sniegto informāciju, kas bieži nesaskan ar dzīves laikā iegūto “pieredzi”. Mainīt gadiem izkopto braukšanas stilu nemaz nav tik viegli, pie tā ir daudz jāstrādā.”

Andrejs Demidočkins “Iveco Bus Brand Service” sacensību finālbraucienā Čehijā piedalīsies no 4. līdz 6.oktobrim. Vēlam veiksmi!